flyga flyga
920
BLOG

Pilot fachowiec.

flyga flyga Rozmaitości Obserwuj notkę 17

 Jak postrzegany jest pilot?

Większość ludzi wyobraża sobie nieomylnego przystojniaka, popijającego kawę, którą przyniosła super seksowna stewa, przyodzianego w przeciwsłoneczne okulary odbijające chmury i piękno krajobrazu.

W rzeczywistości to zwykły omylny człowiek, którego  w większości przypadków, pasja przerodziła się w zawód.

Jakie zdolności powinien posiadać pilot, by można było traktować go jako fachowca?

- Jak się okazuje zdolności manualne w pilotowaniu samolotu to warunek konieczny, ale niewystarczający. Zdolności pilotowania okazują się być maleńką cząstką zdolności jakie powinien posiadać pilot fachowiec.

Jakim fachowcem byłby pilot z fantastycznymi zdolnościami manualnymi, ale nie znającym właściwości i ograniczeń swojego samolotu (płatowca, silnika, awioniki, autopilota)?

Pilot musi więc posiadać zdolności manualne, wiedzę i doświadczenie dotyczące samolotu i jego ograniczeń, do których oprócz znajomości musi i chce się stosować. Te zdolności, to zdolności techniczne.

Czy pilot posiadający zdolności techniczne, ale nieznający lub nie stosujący się do przepisów i procedur to pilot fachowiec?

- Chyba nie do końca. Znajomość przepisów i procedur oraz ich chętne stosowanie, to zdolności proceduralne.

Czy pilot mający zdolności techniczne i zdolności  proceduralne, ale nie potrafiący współpracować w grupie i załodze, nie mający pojęcia co się dookoła dzieje, niepotrafiący podejmować decyzji lub bez zdolności przywodzenia i zarządzania to pilot fachowiec?

- Chyba nie do końca. Zdolności współpracy w grupie, w podejmowaniu decyzji, przywództwa i zarządzania, i świadomości sytuacyjnej, to zdolności nietechniczne.

Pilot fachowiec jest więc to osoba, posiadająca i praktykująca zdolności techniczneproceduralne i nietechniczne [notech skills]

 

Jak fachowi byli piloci w locie do Smoleńska?

flyga
O mnie flyga

§ 19 art. 24.5 RL-2006: Ogólne zasady wykonywania lotów W czasie lotu na prostej do lądowania dowódca statku powietrznego obowiązany jest przerwać zniżanie: 5) gdy warunki lotu lub zjawiska pogody nie gwarantują bezpiecznego lądowania

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości